Майски празници и пътешествия, част 1

| A journey is like marriage. The certain way to be wrong is to think you control it.
                                                                                         – John Steinbeck

 От много, ама много време ми се ходеше в Мелник хората вече ме бъзикаха. Мястото е отдалечено от по-главните пътища и дестинации и няма вероятност да се отбиеш дотам на път за някъде другаде. Най-сетне за майските празници решихме да се насочим точно натам. Както и разбира се близкия Петрич, който ще бъде основния обект на първата част от пътеписа. Въпреки че избрахме да не изхабяваме всички почивни дни на път - пак се събраха доста снимки, затова получавате цели два поста.



И така, тръгваме. Както нямах търпение да се отърва от софийските ремонти и задръствания - на изхода към Перник отново ме настигнаха. Алоо, като исках планини нямах предвид от асфалти...



Измъкнахме се и преди да успея да кажа "Ура, магистралка!" (айде кажи го пак, знам че го желаеш..) и ни заваля дъжд.
Първо ми беше забавно да си играя с фокуса на апарата и капчиците..



После обаче дъжда стана доста сериозен.. (няма да се пуашиш копеуе)



Накрая все пак времето се успокои и успях да се насладя на една от любимите си форми на снимане - през прозореца на колата..




(заглуедах се, мило мишуенце..)



И още и още - казах ви, че обичам да снимам от прозореца .. (това ние много добре го знаеме)





След два часа и нещо стигнахме Мелник и се отдадохме на релакс.
На следващия ден се запътихме към Петрич. Най-популярните обекти в района са Самуиловата крепост и Рупите, (включени и към 100-те национални обекта, за които аз си събирам печати) така че те бяха нашите две основни дестинации на деня.
Самуиловата крепост се оказа доста отдалечена. И доста зелено, спокойно и красиво място.



Затова и нащракахме доста снимки. Особено на входа из тези усойни зелени красоти.




Кой каза ко-те-та!?




Преминаваме мостчето над река Струмешница и навлизаме в самия парк-музей.




Бронзовата фигура на цар Самуил и руините от средновековната кула. Който е забравил уроците по история или има нужда от повече разяснения към снимките - клик.



Премиера в блога:
за всички, които са били любопитни как изглежда приятеля ми: това^ на входа е той! (u're welcome ;))
На следващата снимка пък можете да се насладите на гледката от наблюдателната кула. 



Разходката из парк-музея продължава.






После се запътихме към местността Рупите. Отново хубаво място, този път не толкова спокойно, тъй като имаше сватба в храма на баба Ванга. И дори двама регулировчика помагаха на движението..
Не направих много снимки.. най-добре отидете и разгледайте сами!





Това беше всичко от този пост, надявам се да ви е харесал! Ако е така - очаквайте част втора, където пътешествията продължават този път из Мелник..

Comments

  1. Страхотеен! Чудесно се запълнили многото дъждовни - почивни дни!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Мерси, иначе като стигнахеме и вече не валеше. (може би само единия ден но през нощта)

      Delete
  2. Супер разходка сте си направили, и аз много искам да посетя тези места, сега като видях снимките ти, още повече ми се ходи :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. И аз съм така - една снимка и давай! искам и аз..

      Delete
  3. Аууу страшни снимки. Добре, че се е оправило времето иначе нямаше да е много подходящо за разходки.

    Суичъра с котката ми хвана окото. :D

    ReplyDelete
  4. Отдавна не съм ходила в Мелник и околностите. Ще те очаквам и във втора част от Мелник, с винце в ръка, предполагам :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Не съм по алкохолните напитки ..но не вярвам да е разочарование :))

      Delete
  5. Страхотни снимки!Преди две години посетихме тези места с моето семейство..страхотни гледки и красоти..Направо ми се прииска отново!!А,ако не сте ходили на Крушунските водопади...силно те съветвам :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ходила съм в Ловеч и района, но не стигнах до водопадите. Знам че трябва да се поправя..

      Delete
  6. Невероятни снимки и прекрасна публикация!!!

    ReplyDelete
  7. Много хубави снимки, особено тази с жълтото поле <3
    Около Плевен има много такива и все ми се иска да ги снимам така.
    Много готина разходка. :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Аз обикновено шофирам и сега трябваше да се възползвам от намалението..

      Delete
  8. Много красиви снимки, с фотоградия ли се занимаваш Теди :) ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря че мислиш така, но не ;)

      Delete
  9. Прекрасни снимки :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря ти, подобрението ми харесва много повече ;)

      Delete
  10. Тези места наистина са прекрасни и мисля, че всеки трябва да ги види :)

    ReplyDelete
  11. Снимките са прекрасни <3 Трябва и аз да посетя някой път това място :))

    ReplyDelete
  12. Ех, върна ми много приятни спомени от тази част на България.От много години не съм ходила натам, но сега след снимките ти, ще попътувам със семейството.:)

    ReplyDelete

Post a Comment